Інтегрований урок — це спеціально організований урок, мета якого може бути досягнута
лише за об'єднання знань з різних предметів,
спрямований на розгляд і вирішення будь-якої
проблеми,
що дозволяє домогтися цілісного сприйняття
учнями досліджуваного питання,
що гармонійно поєднує в собі методи різних
наук,
має практичну спрямованість.
Інтегроване навчання:
сприяє розвитку наукового стилю
мислення учнів;
дає можливість широкого
застосування учнями природничо-наукового методу пізнання;
формує комплексний підхід до
навчальних предметів;
підвищує якість знань учнів;
формує в учнів узагальнені вміння
і навички: обчислювальні, вимірювальні, графічні, моделювання, спостереження,
експериментування — які виробляються узгоджено;
формує переконання учнів, що вони
можуть вивчати з розумінням більш складні речі порівняно з тими, які
пропонуються в підручнику;
дозволяє надалі використовувати
авторські роботи учнів (створені на базі інтеграції) у навчальному процесі;
розширює кругозір учнів, сприяє
розвитку творчих можливостей учнів, допомагає більш глибокому усвідомленню і
засвоєнню програмного матеріалу основного курсу предметів на рівні застосування
знань, умінь, навичок в нових умовах;
залучає учнів до
науково-дослідницької діяльності.
Результати інтегрованого навчання:
поняттяі факти із споріднених дисциплін в даному предметі.
Учні вміють залучати і залучають теорії,
вивчені на уроках інших предметів, для пояснення фактів, що розглядаються в
даній навчальній дисципліні.
Учні вміють залучати і залучають практичні
вміння і навички, отримані на уроках споріднених дисциплін, для
отримання нових експериментальних даних.
Типи і форми інтегрованих уроків:
№ з/п |
Тип уроку |
Форми уроку |
1 |
Урок формування нових знань |
1. Урок-подорож;
2. Урок-дослідження;
3. Урок-екскурсія;
4. Мультимедіа-урок |
2 |
Урок навчання умінням і навичкам |
1. Урок-практикум;
2. Урок-твір;
3. Урок-ділова або рольова
гра;
4. Комбінований урок;
5. Урок-подорож |
3 |
Урок повторення та закріплення навчальних
вмінь та навичок |
1. Повторювально-узагальнюючий
урок;
2. Гра (КВК, Щасливий
випадок, Поле чудес, конкурс, вікторина);
3. Театралізований урок;
4. Урок-аналіз контрольних
робіт;
5. Урок-бесіда |
Уроки інформатики — це універсальна сполучна
ланка, що дозволяє «з'єднати» практично всі дисципліни.
Використовуючи інструментарій інформаційних
технологій, можна побудувати інтегрований урок, створити інтегровані завдання,
інтегрований модуль.
Результатами інтеграції інформатики з іншими
предметами є:
трансформація ролі викладача
інформатики в роль координатора ІКТ;
зростання інформаційної
компетенції учасників освітнього процесу;
перехід від «знаннєвої» до
«діяльнісної» парадигми;
зростання ефективності освітнього
процесу і його адекватності потребам особистості, суспільства, держави в
сучасному світі.
.1432564275.png)