Зробити домашньою|Додати до обраного
 
 

Оновлення змісту навчання майбутніх кваліфікованих робітників з професій «Кухар» та «Офіціант»

Автор: admin от 11-03-2019, 15:25

Спільно з роботодавцями Навчально-методичним центром ПТО у Сумській області 05-06 березня 2019 року в ДНЗ «Сумський центр ПТО харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» проведено семінар-практикум для майстрів виробничого навчання з професій «Кухар» та «Офіціант».
У заході взяло участь 32 педагогічних працівника закладів професійної (професійно-технічної) освіти Сумщини.
Для майстрів виробничого навчання працівники ресторанного комплексу «Козацька броварня» презентували майстер-клас «Приготування смажених м’ясних страв у хоспері».
У рамках проекту «Упровадження інтегрованого навчання при підготовці кваліфікованих робітників з професій «Кухар», «Кондитер» педагогічні працівники ДНЗ «Сумський центр ПТО харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» провели бінарний урок «Сучасні тенденції в технології приготування та оформлення страв англійської кухні. Холодні страви».
Майстри виробничого навчання ДНЗ «Сумський центр ПТО харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу», «Шосткинський центр ПТО», «Охтирський центр ПТО» продемонстрували майстер-класи: «Сучасні виробничі технології сервірування, подачі страв та напоїв у закладах ресторанного господарства», «Приготування та подача повітряної яєчні з горіхово-м’ятним гарніром», «Сучасні страви молекулярної кухні», «Карвінг – мистецтво художнього різьблення по овочах і фруктах та створення композицій».

Максим Шейко,
методист Центру

   

Увага увага увага! Вже відкриті нові професії!!!

Автор: admin от 5-12-2018, 20:01

 « Агент з постачання. Адміністратор » - 

це фахівець  з організації матеріально-технічного забезпечення і вантажно-розвантажувальних робіт, який знає правила і порядок приймання і відправлення вантажів, замовлення контейнерів і транспортних засобів, оформлення документів на одержані і відправлені вантажі; номенклатуру і норми витрат сировини, матеріалів та інших товарно-матеріальних цінностей, умови їх зберігання і транспортування. Здійснює роботу з якісного і ефективного обслуговування відвідувачів, консультує їх із питань, які стосуються товарів і послуг, які надає підприємство, організація.

Повинен знати: основи організації матеріально-технічного постачання і вантажно-розвантажувальних робіт; правила і порядок приймання і відправлення вантажів, замовлення контейнерів і транспортних засобів, оформлення документів на одержані і відправлені вантажі; номенклатуру і норми витрат сировини, матеріалів та інших товарно-матеріальних цінностей, умови їх зберігання і транспортування, основи  організації  праці. Забезпечує роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Створює для них комфортні умови. Здійснює контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань наявних послуг. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій. Розглядає претензії, пов'язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживає відповідних організаційно-технічних заходів. Здійснює контроль за раціональним оформленням приміщень, стежить за оновленням і станом реклами в приміщеннях і на будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщеннях і на прилеглих до них територіях. Контролює додержання робітниками підприємства, установи, організації (далі - підприємство) трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту. Інформує керівництво підприємства про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживає заходів щодо їх ліквідації, здійснює контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства. Стежить за дотриманням нормативних документів, що стосуються адміністрування підприємства. Бере участь у формуванні управлінських рішень підприємства. Бере участь у здійсненні моніторингу ефективності стратегії підприємства. Подає пропозиції керівництву щодо покращення роботи підприємства. Робить замовлення необхідних для роботи ресурсів та контролює їх використання. Бере участь у налагодженні зв’язків з діловими партнерами. Контролює  своєчасне виконання договірних зобов’язань. Бере участь в організації та проведенні презентацій та переговорів. Бере участь у ціноутворенні на товари/продукцію/послуги підприємства. Веде оперативну звітність щодо роботи довіреного підрозділу. Працює над попередженням виникнення конфліктних ситуацій в колективі.

 

Повинен уміти: Одержувати за нарядами, заявками та іншими документами товарно-матеріальні цінності (сировину, матеріали, устаткування, комплектуючі вироби, інвентар, канцелярське приладдя тощо).

 Оформляти документацію на одержані і відправлені вантажі, замовляти контейнери і транспорт для їх перевезення.

 Виконувати позапланову закупівлю матеріалів.

 Відправляти товарно-матеріальні цінності за адресою підприємства або супроводжувати вантажі під час їх перевезення, забезпечувати їх зберігання, своєчасну доставку.

Перевіряти стан вантажу, вживати  заходів  щодо  заміни  матеріальних  цінностей  у  разі  виявлення  зовнішнього  браку.

Визначати  режим  перевезення  вантажів, які  швидко  псуються,  та  небезпечних  вантажів.

Стежити  за відповідністю  тари  вантажам, які  перевозяться,  розташуванням  вантажів  під  час  транспортування.

 Контролювати дотримання вимог охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт.

 Брати участь у реалізації заходів щодо підвищення економічної ефективності використання матеріальних ресурсів шляхом зниження витрат, пов’язаних з їх придбанням, доставкою і зберіганням.

 

 «Економка» - 

фахівець, який поєднує одне або кілька завдань по догляду за житлом, ведення гардеробу, приготування їжі з дорученнями роботодавця з питань, пов’язаних з організацією побуту та координацією роботи домашнього персоналу.           

Повинен знати:   основні поняття економіки ринкових відносин, основні   положення законодавства України про зайнятість, професійну підготовку, перепідготовку, працевлаштування, індивідуальну трудову діяльність, основи економіки, ведення сімейного (родинного) домашнього господарства, основи  професійної етики, службового етикету, психології сімейних відносин, державну мову, ділові та інші стилі літературного мовлення, сучасні вимоги до функціонального зонування та організації безпечної життєдіяльності сім’ї; куховарство, пекарство, приготування напоїв; основи дієтології; норми сімейної гігієни; товарні характеристики і показники якості продовольчих та непродовольчих товарів; правила купівлі, зберігання і використання харчових продуктів, напівфабрикатів, витратних матеріалів, змінних пристроїв тощо; правила організації і обслуговування прийомів, ділових, урочистих і святкових подій відповідно до норм і протоколу; Правила життєзабезпечення людини у приватному будинку, квартирі; санітарно-гігієнічні вимоги до помешкань і  приміщень; правила експлуатації електропобутових, організаційних та інших технічних засобів ведення домашнього господарства; норми застосування мийних та інших матеріалів для догляду за речами домашнього вжитку, меблями, предметами інтер’єру; норми і правила охорони праці, безпечного ведення робіт у сімейному господарстві; правила поведінки у можливих екстремальних ситуаціях, забезпечення недоторканості майна, використання охоронної, протипожежної, інформаційної та іншої сигналізації, замків, засувів завіс, ґрат.

Повинен уміти: забезпечує процеси ведення домашнього господарства сім’ї (родини) роботодавця. Застосовує режими господарювання за вимогами науково та практично обґрунтованих стандартів, норм, правил та рекомендацій. Підтримує в сім’ї високу культуру відносин і комфортний психологічний клімат. Виконує  комплекс робіт відповідно до технологій, запроваджених у домашньому господарстві. Доглядає, чистить, прибирає, пере, обробляє згідно з вимогами гігієни та санітарії предмети домашнього вжитку, речі, тощо, враховуючи функціональне зонування помешкання та інших приміщень. Складає меню на тиждень з денним розподілом. Закуповує  продукти харчування та інші витратні матеріали, орієнтуючись на товарні характеристики та якісні показники. Застосовує сучасні  технології куховарства, пекарства, готування напоїв, опорядження їдальні. Готує страви, напої, випікати вироби з борошна з урахуванням індивідуальних особливостей, національних традицій, смаків, віку та стану здоров’я членів сім’ї. Подає страви і організовує сніданок, обід та вечерю. Допомагає у влаштуванні та проведенні сімейних свят, урочистих подій, прийомів. Використовує технічні засоби прибирання,чищення, прання, прасування, кондиціювання повітря. Забезпечує тепловий, світловий та інші режими мешкання. Виконує компаньйонські послуги. У разі необхідності надає долікарську допомогу. Дбає про здорове довкілля. Додержується правил охорони праці і безпечного та нешкідливого ведення робіт. Використовує в разі необхідності, охоронну, протипожежну та інші сигналізації і засоби ліквідування екстремальних ситуацій. Забезпечує недоторканість майна сім’ї, використовуючи системи замків, засуви, завіси, спеціальні пристрої.

 

 « Портьє » - 

фахівець, який несе відповідальність за правильну видачу і зберігання ключів від номерів, стежить за порядком у вестибюлі. Портьє повинен знати правила внутрішнього розпорядку в готелях, бронювання місць і розрахунків за проживання, прейскуранти на усі види послуг, приймати замовлення на додаткові послуги і здійснювати нагляд за їхнім своєчасним ви-конанням.

Повинен знати: правила користування і внутрішнього розпорядку у готелі; прейскуранти цін на номери, місця та платні послуги у готелі; правила прийому та обслуговування громадян України та іноземців; правила реєстрації та паспортно-візового режиму в готелях; розміщення і час роботи всіх служб готелю; порядок ведення журналів обліку осіб, які проживають у готелі, бронювання номерів (місць), складання відомості обліку руху номерів і місць, реєстрації національних документів іноземних громадян; порядок розрахунків з особами, які проживають у готелі; правила і норми охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та правила протипожежного захисту.

Повинен уміти: забезпечувати збереження, видачу та одержання особами, які проживають у готелі, ключів від номерів. Приймати і своєчасно вручати кореспонденцію, направлену на адресу осіб, які проживають у готелі. Інформувати про послуги, що надаються у готелі, приймати замовлення на ці послуги, контролювати своєчасність і якість їх виконання. За дорученням адміністратора вести журнал обліку громадян України та іноземців, реєструвати заявки на бронювання номерів (місць); оформляти дозвіл на поселення громадян за пред’явленням паспорта або іншого документа, що посвідчує особу. Повідомляти адміністратору оперативні дані про номери (місця), що звільняються. Наглядати за порядком у вестибюлі. Вживати заходів щодо вирішення конфліктів, що виникають при обслуговуванні проживаючих. Забезпечувати виконання діючих правил проживання і внутрішнього розпорядку у готелі. Надавати інформацію особам, які проживають у готелі з різних питань. Виконувати у разі відсутності адміністратора його функції.

 


Шостка-Fest – чекай на переможця!

Автор: admin от 17-11-2018, 09:21
13 листопада 2018 року у ДНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технолдогій, торгівлі та ресторанного сервісу» відбувся І етап обласного конкурсу Шостка-Fest. Кухарі Центру змагалися за звання кращого знавця традицій української кухні та шукали найвмілішого фахівця з приготування вареників. 
Варені та на пару, різної форми, з найнесподіванішими начинками, із соусами, сметаною, джемом… Фестиваль вареників радував кожного присутнього не тільки оригінальною презентацією страв, а й неперевершеним їх смаком. Аромат українських вареників манив у лабораторії Центру кожного, хто проходив поряд. Дуже важко було обрати кращу страву і найвправнішого її автора. Усі наші учні – талановиті, проте, на наступний етап поїдуть найкращі: Крещік Антон Сергійович та Захаров Єгор Олександрович. Це наша непереможна команда «Браві козаки».
Шостка-Fest – чекай на переможця!

Світлана Журавлевич,
старший майстер
            

Вибори голови учнівського самоврядування

Автор: admin от 28-10-2018, 13:13
24 жовтня 2018 року відбулися чергові вибори голови учнівського самоврядування Центру. 
Захід розпочався зверненням координатора учнівського самоврядування Центру заступника директора з навчально-виховної роботи Матвієвської Н.М., яка окреслила план роботи виборчої комісії та побажала успіху кандидатам у президенти учнівського самоврядування.
Речник учнівського самоврядування соціальний педагог Центру Слюсаренко А.В. прозвітувала про стан роботи учнівського самоврядування у минулому навчальному році. Звіт ілюструвався фотографіями, зробленими під час проведених учнівським самоврядуванням заходів.
На посаду президента учнівського самоврядування претендували 2 учні: Абдуллаєв Арсен (група АК-25) та Кузнецова Олександра (група АК-35). Кандидати презентували свої програми та поділилися з аудиторією планами на майбутнє.
Для створення гарного настрою у залі виступив з вокальною програмою артист Центру учень групи АКОФ-17 Денис Брюханов.
За результатами голосування зі значним відривом перемогла Кузнецова Олександра. Вітаємо нового голову учнівського самоврядування та зичимо успіху на цій почесній посаді!

Наталія Матвієвська,
координатор роботи 
учнівського самоврядування Центру
  
   

Кривая забывания: как запомнить важную информацию или, наоборот, помешать кому-то это сделать

Автор: admin от 28-02-2017, 13:23

Кривая забывания: как запомнить важную информацию или, наоборот, помешать кому-то это сделать

Права та обов’язки учнів

Автор: admin от 7-02-2017, 17:20
 

Права та обов’язки учнів

Права та зобов’язання учнів

1 Учні Центру мають право продовжувати навчання на третьому ступені професійно-технічної освіти на основі одержаної раніше кваліфікації з відповідної професії та за результатами конкурсного відбору.

Права і обов'язки учнів, слухачів Центру визначаються законодавством України та цим Статутом.

3.1.Учні, слухачі Центру мають право на:

а) належні умови навчання за обраною професією;

б) матеріальне забезпечення в період навчання на умовах і в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

в) навчання професії за індивідуальною програмою;

г) безоплатне користування навчально-виробничою, культурно-спортивною, побутовою, оздоровчою базами Центру;

ґ) матеріальну допомогу;

д) оплату праці під час виробничого навчання і практики згідно з законодавством України;

е) безоплатне медичне обслуговування, користування засобами лікування, профілактики захворювань та зміцнення здоров'я;

є) щотижневий відпочинок і канікули протягом навчального року та після його закінчення;

ж) безоплатне оволодіння іншою професією у разі хвороби, що не дає змоги продовжувати навчання за обраною професією;

з) додаткову відпустку за місцем роботи, скорочений час та інші пільги, передбачені законодавством для осіб, які поєднують роботу з навчанням;

и) продовження освіти за професією, спеціальністю на основі одержаного освітньо-кваліфікаційного рівня, здобуття додаткової освіти відповідно до укладеної з Центром угоди, у тому числі і на контрактній основі;

і) направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому числі за кордон;

ї) участь у науково-дослідній, дослідно-конструкторській та інших видах наукової діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах;

й) особисту або через своїх представників участь у громадському самоврядуванні, в обговоренні і вирішенні питань удосконалення навчально-виховного процесу, науково-дослідної роботи, одержання стипендій, організації дозвілля, побуту тощо;

к) участь в об'єднаннях громадян;

л) безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;

м) захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують права або принижують їх честь та гідність;

н) пільговий проїзд у транспорті в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3.2. Відволікання учнів, слухачів Центру за рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов'язаних з процесом навчання, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.3. Учні, слухачі Центру зобов'язані:

а) дотримуватись законодавства України, моральних та етичних норм;

б) виконувати вимоги навчальних програм і системи контролю знань, умінь, навичок;

в) систематично і досконало оволодівати знаннями, практичними навичками, професійною майстерністю, підвищувати загальний культурний та громадянський рівень;

г) відвідувати заняття, в тому числі й за індивідуальним графіком;

ґ) дотримуватись вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку Центру;

д) виконувати під час проходження виробничої практики вимоги нормативно-правових актів, які регулюють працю робітників відповідних підприємств, установ, організацій;

е) дотримуватись правил охорони праці під час практичного навчання і виробничої практики;

єбережно ставитись до обладнання, засобів навчання, що використовуються в навчально-виробничому і навчально-виховному процесі.

3.4 Збитки, що навмисно заподіяні учнями, слухачами Центру підприємству, установі, організації, тощо, відшкодовуються ними особисто або за рахунок їх батьків (опікунів) відповідно до законодавства України.

3.5. За невиконання обов'язків і систематичне порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку Центру до учня, слухача застосовуються такі заходи впливу, як попередження, догана, відрахування з навчального закладу. Заходи впливу до учня, слухача Центру застосовуються на підставі подання класного керівника, викладача, майстра виробничого навчання або інших педагогічних працівників та оформлюються наказом керівника Центру.

Порядок накладення дисциплінарного стягнення, відрахування з Центру визначається Статутом та правилами внутрішнього розпорядку.

4.10.Учень, слухач може бути відрахований з Центру за:

а) власним бажанням;

б) низький рівень навчальних досягнень, незадовільну поведінку;

в) невиконання вимог навчального плану та навчальних програм;

г) вироком суду, що набрав законної сили;

ґ) грубі порушення навчальної дисципліни або правил внутрішнього розпорядку Центру;

д) станом здоров'я;

е) переведенням, за його згодою, в інший навчальний заклад.

Учень, слухач при відрахуванні з Центру може бути атестований за досягнутим рівнем кваліфікації.

3.6 За досягнення високих результатів у навчанні та в оволодінні професією, спеціальністю, за активну участь у виробничій діяльності та за інші досягнення застосовуються форми морального та матеріального заохочення учнів, слухачів: подяка, грамота, почесна грамота, нагородження цінним подарунком, занесення на дошку пошани, преміювання.

Для матеріального заохочення учнів, слухачів у Центрі створюються в установленому порядку фонди матеріального заохочення, які формуються за рахунок коштів бюджету, доходів від виробничої діяльності та залучення коштів підприємств, установ, організацій, громадян.

ВипускникамЦентру денної форми навчання, які навчалися 10 і більше місяців, надається оплачувана відпустка підприємством, установою, організацією протягом перших трьох місяців роботи в ньому. Тривалість щорічної основної відпустки випускників віком до 18-ти років становить 31 календарний день, випускників віком понад 18 років - відповідно до встановленої на підприємстві для робітників відповідної професії, спеціальності, посади.

Випускникам, які навчалися за державним замовленням, держава гарантує надання першого робочого місця відповідно до одержаної професії згідно з законодавством України.

Інші питання соціального захисту учнів, слухачів Центру регулюються законодавством України.

3.7 Учню Центру видається учнівський квиток встановленого зразка.


 



Чому підлітки говорять неправду?

Автор: admin от 1-02-2017, 14:57

Чому підлітки говорять неправду?


Підліткова неправда – це сигнал, що з дитиною щось відбувається.


Неправда – захист

Умовчування й свідоме використання обману з’являються тоді, коли підліток боїтьсяпокарання.Спочатку утаювання є проявом страху, потім виробляється здатність хитрити, уміння не проговоритися. Інколи підліток, що бреше, що сприймає це як прояв спритності й розуму і ця ситуація починає навіть подобатися.


Неправда – помста

Як правило, людина, що обманює, страждає через брак любові або уваги навколишніх, у нього дуже низька самооцінка, виникають проблеми в спілкуванні з однолітками. Він сприймає навколмшній світ, як ворожий. Брехня для нього – спосіб висловлення власної злоби. Добре розуміючи, що неправда дратує батьків, він прагне саме розсердити дорослих, навіть, якщо буде покараний. За допомогою неправди підлітки доводять навколишнім і собі власну незалежність. Часом вони навіть змагаються з іншими підлітками, хвастаючись, хто більше зумів набрехати.

Успішність обману зміцнює в підлітка впевненість, що це гарна можливість стати вищими над кривдниками.


Неправда – фантазія

Трошки прибрехавши, перекрутивши факти, люди виходять зі скрутного стану, уникають пояснень і взагалі полегшують життя. Підлітки все це бачать і запам’ятовують. Тому вони приховують за брехнею власні невдачі, сподіваючись не зіпсувати про себе враження.

Підліток може придумати що завгодно, тільки б привернути до себе увагу.


Неправда – невпевненість

Інколи підлітки використовують обман, щоб прикрасити власне «Я», бути в центрі уваги, або розважити оточуючих. Напевно, це найнебезпечніший і безневинний вид обману, тому що він безкорисливий.



Соціальний педагог – Міщенко Є.Ю.

Календарний план проведення ЗНО

Автор: admin от 23-01-2017, 14:49

Календарний план

підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти


 

вул. Роменська, 96,
м. Суми-2, Україна, 40002.

splxtt@ukr.net